Tahograf je uređaj koji se ugrađuje u motorna vozila, koji se sastoji od jedinice u vozilu, senzora kretanja i kablova za povezivanje senzora kretanja i jedinice u vozilu, i može biti analogni ili digitalni (”smart”). “Smart” tahograf je digitalni tahograf koji zadovoljava uslove iz čl. 8, 9. i 10. Uredbe (EU) broj 165/2014 Evropskog parlamenta i Saveta kao i uslove iz Aneksa 1C Sprovedbene Uredbe Komisije (EU) broj 2016/799.
Tahografska kartica (u daljem tekstu: kartica) je nosač podataka koja se koristi u digitalnom tahografu i koja omogućava identifikaciju vlasnika kartice, kao i preuzimanje i čuvanje podataka, i može biti prve i druge generacije.
Prevoznik je dužan da čuva tahografske listiće i ispise po hronološkom redu i u čitljivom obliku u zakonom definisanom roku i dužan je da, na zahtev nadležnog organa, iste pruži na uvid. Na zahtev vozača prevoznik daje kopije tahografskih listića, štampanih ispisa i podataka preuzetih sa kartica vozača, odnosno izvod iz evidencije o radnom vremenu vozača.
Prevoznik čija su vozila opremljena digitalnim tahografom dužan je da obezbedi da se odgovarajući podaci sa digitalnog tahografa i kartice vozača preuzimaju na računar ili na drugo samostalno sredstvo za čuvanje podataka u propisanim rokovima, koji mu moraju biti pristupačni.
Pravilnik o evidenciji radnog vremena člana posade vozila definisao je da je prevoznik dužan da vodi evidenciju o radnom vremenu člana posade vozila za svaku nedelju, i da istu čuva u pisanom ili elekktronskom obliku.
Podaci o radnom vremenu se redovno upisuju u evidenciju, a najkasnije do petog dana u narednom mesecu za prethodni mesec. Obavezni elementi evidencije sadrže 15 podataka.
Nove procedure će značiti još više administrativnog posla za prevoznike i poslodavce, zato je moguće da ovu evidenciju za Vas mi radimo uslužno.