Nadoknada štete na vozilu koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, kao i štete usled zadobijenih povreda u svojstvu pešaka ili putnika

Nakon nastanka štete na vozilu u saobraćajnoj nezgodi, po pravilu Vas upućuju u osiguravajuće društvo izazivača štete, gde se sačinjava Zapisnik o oštećenju i podnosi se zahtev za odštetu. Osiguravajuće društvo u roku definisanim zakonom nudi Vam određeni novčani iznos za nadoknadu štete ili nudi opravku vozila u nekom od servisa sa kojim osiguravajuće društvo ima potpisan ugovor o saradnji.

Osnovni problem u ovom modelu nadoknade štete koji je uspostavljen u našoj zemlji je da osiguravajuće društvo obračunava amortizaciju na veći deo oštećenih delova (umanjuje vrednost zbog starosti), koristi univerzalne kataloge i softvere za cene delova, bez uzimanja u obzir cene orginalnih delova konkretnog modela, a servisi koji rade za potrebe osiguravajućih društava ugrađuju delove koji ne potiču iz orginalnog programa proizvođača vozila.

Mi Vam nudimo potpuno pravičan obračun štete uz sprovođenje procedure naplate štete kod osiguravajućeg društva.

Iskustvo pokazuje da uz našu stručnu pomoć visina nadoknade koju Vi dobijete je uvek značajno veća od iznosa koje inicajalno nudi osiguravajuće društvo.

VAŽNO: Veoma je važno da odmah nakon nastanka štete, a obavezno pre podnošenja odštetnog zahteva, stupite u kontakt sa nama kako bi do isplate štete preduzimali pravilne i pravovremene korake.

UKRATKO O OSIGURANJU OD AUTOODGOVORNOSTI:

Vlasnik motornog vozila je dužan da zaključi ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju upotrebom motornog vozila pričini trećim licima usled smrti, povrede tela, narušavanja zdravlja, uništenja ili oštećenja stvari koje su primljene na prevoz samo ukoliko te stvari služe za ličnu upotrebu lica koja su se nalazila u vozilu, osim za štete na stvarima koje je primio na prevoz.

U ovom slučaju društvo za osiguranje preuzima obavezu da ga štiti vlasnika motornog vozila od podnetih zahteva za naknadu štete trećih lica do visine ugovorene osigurane sume.

STETA 2

U kojim slučajevima prestaje obaveza društva za osiguranje da nadoknadi štetu, po osnovu osiguranja od autoodgovornosti:

  • ako vozač nije koristio motorno vozilo u skladu sa njegovom namenom;
  • ako vozač nije imao vozačku dozvolu za upravljanje motornim vozilom određene kategorije, osim ako je vozilom upravljalo lice koje je kandidat za vozača za vreme obuke za upravljanje vozilom, uz poštovanje propisa kojima je ta obuka regulisana;
  • ako je vozaču oduzeta vozačka dozvola ili je isključen iz saobraćaja ili mu je izrečena zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom, odnosno zaštitna mera zabrane upotrebe inostrane vozačke dozvole na teritoriji Republike Srbije;
  • ako je vozač upravljao motornim vozilom pod uticajem alkohola iznad dozvoljene granice, opojnih droga, odnosno zabranjenih lekova ili drugih psihoaktivnih supstanci;
  • ako je vozač štetu prouzrokovao namerno;
  • ako je šteta nastala zbog toga što je motorno vozilo bilo tehnički neispravno, a ta je okolnost vozaču vozila bila poznata;
  • ako je vozač posle saobraćajne nezgode napustio mesto događaja, a da nije dao svoje lične podatke i podatke o osiguranju.

Kako ostvariti pravo na nadoknadu štete?

Učesnik u saobraćajnoj nezgodi je dužan da odgovorno društvo za osiguranje obavesti o saobraćajnoj nezgodi u roku od 15 dana od dana kada se dogodila saobraćajna nezgoda.

Oštećeni podnosi odštetni zahtev neposredno odgovornom društvu za osiguranje. Odšteni zahtev se podnosi u pisanoj formi sa tačno definisanim podacima. U praksi radi efikasnijeg izvršenja se prilaže i Zapisnik nadležnog organa MUP-a o izvršenom uviđaju po nastupanju saobraćajne nezgode.

Kao dokaz nastale materijalne štete prilaže se Zapisnik o oštećenju motornog vozila ili druge stvari (ovaj zapisnik sačinjava ovlašćeni radnik osiguravajućeg društva koje je u obavezi da nadoknadi štetu), fotografije oštećenog vozila (kad god je to moguće), kao i izjave svedoka (ako je bilo svedoka saobraćajne nezgode).

Društvo za osiguranje je dužno da primljeni zahtev evidentira u posebnoj knjizi šteta sa danom prijema po redosledu prijema.

U roku od 14 dana od dana prijema odštetnog zahteva utvrduje se  osnov i visina naknade tog zahteva, i podnosiocu zahteva se dostavlja obrazložena ponuda za naknadu štete i isplatu naknade. Izuzetno rok se može produžiti na 45 dana od dana prijema tog zahteva za štetu na stvarima i 90 dana od dana prijema tog zahteva za štetu na licima.

U slučaju kada potraživanje iznosi manje od 500 eura u dinarskoj protivvrednosti, tada se radi o tzv. ‘’maloj šteti’’, u ovom slučaju a ukoliko se dostave neosporni dokazi, obaveza društva za osiguranje je da isplati naknadu štete u roku od 8 dana od prijema odštetnog zahteva.

Ukoliko društvo za osiguranje oceni da nema osnova za naknadu štete o tome mora pisano, sa obrazloženjem, obavestiti podnosioca odštetnog zahteva, u roku od osam dana od utvrđivanja nepostojanja osnova, a saglasno napred navedenim rokovima za odlučivanje o odštetnom zahtevu.

Ukoliko društvo za osiguranje roku od 90 dana od dana prijema odštetnog zahteva ne odgovori na isti, oštećeno lice može podneti tužbu sudu i pokrenuti parnični postupak.

Ukoliko je ponuđena visina naknade štete manja od potraživanja oštećenog lica, društvo za osiguranje je dužno da oštećenom licu ponudi i izvrši isplatu nespornog dela svoje obaveze.

Oštećeni nakon prihvatanja nespornog dela naknade, u parničnom postupku potražuje sporni deo naknade.

Kako ostvariti pravo na naknadu štete ukoliko vozilo nije osigurano, ukoliko je vozilo nepoznato ili je osiguravajuće društvo kod koga je vozilo osigurano pod stečajem?

U slučajevima navedenim u naslovu oštećeno lice se može obratiti neposredno Garantnom fondu (Udruženju osiguravača Srbije)  koji je formiran da bi pružio ekonomsku zaštitu oštećenima u ovakvim slučajevima. Garantni fond će u posebnom postupku regresirati od štetnika ceo isplaćeni iznos uvećan za iznos kamate i ostalih eventualnih troškova.

U parničnom postupku obaveza tužioca-oštećenog je da uz tužbu dostavi sve dokaze, pa i Nalaz veštaka saobraćajno-tehničke struke, koji govore u prilog one tvrdnje koja je izneta u tužbi i tužbenom zahtevu.

Sledeći slučajevi mogu biti posebno značajni za sve učesnike u javnom saobraćaju:

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Usluge u saobraćaju & copy; 2014-2022 Frontier Theme